29 Ağustos 2014

Yaz: kes, yapıştır, dinlen!

Bu yaz ikinci tatilime keçelerimle çıktım; neler yapacağımdan habersiz. Ortamın sessizliğinde yayılan rüzgar çanlarının güzel tınısından olsa gerek, kendimi, evimiz için, yazlık komşularımız için, yeni eve taşınan yakın arkadaşım için keçe-ceviz ve deniz kabuklarının karmasından oluşan rüzgar çanları yaparken buldum.

İlk çalışmamda, ince bir atık kartonu katlayıp, bantlayıp bir çember haline getirdim. Üstünü ince halat iple sarıp fotoğraftaki hale getirdim.




İçi boşaltılmış ve tutkal ile yapıştırılmış cevizleri, ahşap boyası ile beyaza boyayıp, ipe geçirip, keçeden hazırladığım figürleri de ekleyip hazırladığım çembere ekledim.


Çıkan ilk rüzgar çanım böyle oldu:


İkincisinde ise babamın mangal için ayırdığı tahta parçalarına, yine aynı şekilde hazırlanılmış cevizleri geçirdim. Keçeden balık figürleri kesip, deniz kabuklarıyla ipleri süsledim.

                                      

Çıkan sonuç kanımca basit ama sevimli oldu:)



Son olarak ise,  keçeden daha büyük bir balık figürü kesip içini dolgu malzemesi ile doldurup, misinaya renkli ahşap boncuklar, keçeden minik balıklar ve deniz kabuklarını dizip küçük bir rüzgar çanı hazırladım.


Balık figürlerini çok sevmişken, bu rüzgar çanına uyumlu bir çift de bardak altlığı hazırladım. İnce keçeden kestiğim ufak balıkları, kalın keçenin üstüne diktim.


Kanımca güzel bir set olmuş oldu:)


Ben bunlarla uğraşırken, erkek kardeşimin de marifetli ellerinden, ceviz süslemeli buz dolabı magnetleri çıktı:



Biz bunlarla uğraşırken hem eğlendik hem zihnimizi dinlendirdik. Yaz bitmeden, belki sizlere de ilham olurlar:)


Sevgiler,

Æ 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder