27 Ağustos 2014

Kendin yap Teyze!

İlerde bana böyle seslenirler mi ki? Umalım böyle olsun :)

Düşler bir yana, yeğenlerimin sayısı artmaya başladıkça onlar için de kendi ellerimle bir şeyler yapmalıydım artık. Ne olabilir diye düşünürken bir İnternet sitesinde gördüğüm ağlayan bulutlardan aldığım ilhamla kafamda böyle bir proje belirdi birden. Taslağını çizip, Eminönü'nün yolunu tuttum ve malzemelerimi aradım...

(a)
İhtiyacım olan renkli keçeler, keçelerime uygun renkte dikiş ipleri, misina/naylon ip, dolgu malzemesi ve bir tel çemberdi. Aradığım her şeyi kolaylıkla buldum. Naylon ip istediğim azlıkta satılmayınca mecburen misina aldım. Bir de tasarımımdaki iskeleti oluşturacak tel çember için, İstanbul'da yollarda bile satılan uygun fiyatlı çiçekli taçlar gözüme çarptı. Üstündeki çiçekleri söktüğüm zaman tam da istediğim işlevi görür hale geldi.

(b)
Gelelim yapılış aşamasına... Önce keçelerimizi istediğimiz modellerde kesiyoruz(a), içini dolgu malzemeleri ile (ilk denememde ben pamuk kullandım ama diğer dolgu malzemeleri ile daha iyi sonuç elde edebilirsiniz) doldurup kenarlarını dikiyoruz(b).

Çemberimizin asma noktalarını belirleyip; dengesini kontrol ederek onu asılabilir hale getiriyoruz. Misinaları diktiğimiz yerlerden geçirip, düğümleyip, çemberimize bağlıyoruz(c).

(d)
(c)
Tüm bağlama işlemlerini bitirdikten sonra, çemberi istediğimiz süs malzemesi ile (kurdele, renkli ip, yapışkanlı kağıt, saman ip vs) dolayıp, silikon ile onu metal halkaya sabitliyoruz (d). 

Ve işte, işlem tamam. İlk bebek keçe süsüm, Atahan'ın odasında kullanılmaya hazır :)


Bir de odasında benzer bir uyum sağlamak adına, ahşap bir çerçeve alıp, onu boyayıp, keçelerle süsledim.


Sevgiler,

Æ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder