29 Ağustos 2014

Baba-Kız: DIY

Çocukluğumdan beri çırağıyım onun. 

Çivi mi çakılacak, evde tadilat mı yapılacak, kullanılmayan eşyalar mı değerlendirilecek yanı başında biterdim.
O yaratıcı, ben hevesli.
O bilek gücü, ben ince işçisi.

Her eve tatile gidişimde bulur yapılacak bir şeyler. Bu sefer de delme-oyma seti hazır edip,  etraftan su kabaklarını toparlamış. Benim bu yaz Bodrum-Gümüşlük'te bakmaya doyamadığım su kabağı lambalarından habersiz, bizim de benzer bir şeyler üreteceğimize niyetlenmiş. Gönlümüz bir :)

Peki nerden başlıyoruz bu lambalardan yapmaya?


Su kabağını alıp, üstüne istediğimiz motifi çizip, uygun delme aletiyle kesip, sonra hafif gerekli yerleri zımparalıyoruz. Mumluk niyetiyle kullanacaksak -ki biz ilk denemeyi öyle yaptık- arkasından mumun gireceği bir tak-çıkarlı pencere yapıyoruz. Lamba yapacaksak da bir üstten delik açıp, alt kısmını da etrafa daha iyi ışık vermesi açısından tamamen kesiyoruz. Sonra boyayıp, tutkal ya da silikon ile gerekli süslemeleri yapıyoruz. Orası artık bizim zevkimize kalmış.

Babam ben gelene kadar dayanamayıp hepsini parlak sprey boya ile boyamış. Haliyle oyma işlemlerinden sonra boyama işlemlerini yinelemek zorunda kaldık. İlk defa oyma işlemi yaptığımz için de deliklerin uygun ışık verme mesafesinde ve kusursuz delik açma işinde biraz zorlandık ama dert etmeyin. İkincisi büyük ihtimal daha güzel olacaktır. İşte bizim ilk denememiz; su kabaklarını oyması babamdan süslemesi benden :)


     


Æ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder