25 Aralık 2015

Yılbaşı Kapı Süsü / New Year Decoration

Kesinlikle en sevdiğim iş; kullanılmayan mazemelerden yeni bir şeyler üretmek. Bu konuda severek takip ettiğim Handimania'nın sayfasında aşağıdaki yeni yıl temasına uygun kapı süsünü görür görmez yapmak istedim: 


Bu kapı süsünün orjinal fikri Macaristan'lı Lavender Girl adlı blog yazarına ait. Tuvalet kağıtlarını atmak yerine, onları yeşile boyayıp, kesip bu hale getirmiş. Sizce de çok şık ve yaratıcı değil mi? Ayrıntılarına buradan ulaşabilirsiniz. Bendeniz ise gerekli kağıt havlu rulo birikimini bir günde tamamlayamayacağından, bu iş kartonla da olur deyip, iş çıkışı eksik malzemesini kırtasiyeden alıp, akşamına yapmaya başladı...

İlk iş, yaklaşık 5cm'lik çapa sahip olacak şekilde elinizdeki kartonu rulo şekline getirip, silikon yapıştırıcı ile yapıştırıp, bir rulo elde ediyorsunuz. Bu işlem için herhangi bir UHU da işinizi görecektir. Hazırladığınız rulonuzu, yaklaşık 1-1.5 cm kalınlığında kesiyorsunuz. Kestiğiniz parçaların 5 tanesini bir merkezde toplayarak, parçaları birbirine yapıştırıyorsunuz.


Hazırladığınız çiçeklerinizin, 8 ya da 10 tanesini (istediğiniz çaptaki kapı süsüne göre) bir araya getirip, görseldeki gibi birbirine yapıştırıyorsunuz. Ben 5 tane de daha küçük çiçekler hazırlayıp, üzerine, daha  önce Eminönü'nden aldığım hazır kırmızı tomurcuklar yapıştırdım. 


Bu hazırladığım küçük çiçekleri de büyük çiçeklerin üstüne ekledim. Aralarına da inci boncuk serpiştirdim.


Sanırım karton, havlu kağıt kartonuna göre biraz ince kaldığı için hazırladığım süsün, asmak istediğim zaman biraz şekli bozuldu. Bunun için, süsün altına yapıştırmak üzere koli kartonunundan gereken ölçülerde kesip, akrilik boya ile yeşile boyadım. Sonuç başarılı oldu.


Ve sonunda kapı süsüm hazır. Fikir için teşekkürler Lavender Girl : )


Sevgiler,

Æ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder