28 Aralık 2015

Yeni Doğan Hediyesi / New Born Gift

Eskiden bir sürü güzel kalpli dostu olan bir insandım; şimdi bir sürü yeğeni olan teyzeyim;) Gittikçe kalabalıklaşmak, nasıl güzel bir mutluluk anlatamam. Bu mutluluğun hoş anısına, her biri için elimden geldiğince ufak hatıralık hediyeler hazırlamaya çalışıyorum. Bunlardan bir tanesi de en son aramıza katılan, Zeynep'imize, yeni doğan güncesi olarak hazırlandı.

Kimi arkadaşım, bu günceleri biraz anlamsız bulsa da bence doğduğu ilk yılın hatıralarını, ona yıllar sonra aktarmak güzel bir hediye. Tamam kabul, kimisi çok fazla detaylı hazırlanmış oluyor; doldururken biraz sıkıcı gelebilir. Yine de biraz ufak bir araştırmayla, kız/erkek bebekler için özel tasarlanmış ya da cinsiyet ayrımı olmadan hazırlanmış güzel bebek günceleri bulmak mümkün. Ben böyle bulduğum bir tanesini, keçe ile süsleyip hediye ettim. Siz de benzer bir şey hazırlamak isterseniz, yapımı oldukça basit ve de eğlenceli :)

İlk olarak, aklımdaki tasarıma göre hazırladığım mavi-yeşil keçeleri kesip, silikon yapıştırıcı yardımıyla kitabın ön yüzüne yapıştırdım.


Sonra, sırasıyla diğer düşündüğüm nesneleri kestim. Balon ve kahrevengi kaya figürlerini, cam elyaf ile doldurup, uygun renkte iplerle diktim ve yine silikon yapıştırıcısı ile yapıştırdım.



Güneş figürünü ve ismin harflerini hazırlerken kalın keçe; diğerleri için ince keçe kullandım. Figürleri ve harfleri kendim çizip, kestim; ama internetten bir çok figür için hazır kalıp bulup, onları da kullanabilirsiniz. Ve işte, Zeynep'imizin güncesi hazır. Şimdi iş, annesinin, sağlıkla sayfaları doldurmasında :)


Benzer şekilde, fotoğraf albümü ya da ajandaları da süsleyip sevdiklerinize hediye edebilirsiniz. Hatta bir tık öteye geçip, boş bir defterin sayfalarına, kendi notlarınızı da yazarak defterinizi daha özel bir günce haline getirebilirsiniz.

Sevgiler,

Æ

1 yorum: