23 Ağustos 2013

Hepsi küçük şeyler

Kaç saniyeydi hatırlamıyorum. 4? 5? belki de daha fazla... Tecrübe edenler, bir ömür gibi geldi derler ya, doğruymuş. Çırpınıyorum sokağın ortasında, ama nafile. Duyduğum tek şey kendi hırıltım... Gördüğüm tek şey boşluk... Daha önce hiç bu kadar yanıma gelmemişti ölüm kokusu. Deniyorum havayı ciğerlerime çekmeyi ama başaramıyorum. Olmuyor işte. Nefes almak istiyorum, sadece nefes... ama alamıyorum.


Sınav stresiydi, aşk acısıydı, hayat kargaşasıydı, kendini bulmaydı derken yuvarlanıp gidiyordum bir süredir. Akıl yoğunluğundan, fiziksel yorgunluktan yazmak istediklerime bile fırsat bulamıyordum doğru düzgün. Bazen gülümsemeyle bazen nemli gözlerle uyanıyor, planlar yapıyor, hayatımın sorumluluklarını yerine getiriyor, günümü en iyi şekilde değerlendirmeye çalışıyordum. Bazen de kendimi bırakıp, ruhumu uçurmaya çalışıyordum. 4 gözle tatili bekliyordum; sanki ruhumun bütün karmaşasını gittiğim yerlerde bırakıp gelecekmişim gibi... lakin bambaşka yerlere götürdü beni.

İşte tam da böyle bir ruh hali içindeyken, nefesim kesildi bir anda.

Tekrar nefes almayı başladığımdaysa, bir şeyler uyandı ruhumda. 

Yıllar önce dedemi kaybettiğimde not düşmüştüm oysa:

"Can yitip gider ansız, durakalır hayat anlayamazsın. Soluklaşır mevsimler, göremediklerinse aleve döner, yanarsın. En iyisi mi şimdi sen yasla arkana, bırak aksın telaşın. Ve gülümse, nasılsa, nefes alabildiğin kadar varsın" diye.

Lakin, bilmek ve deneyimlemek arasında derin bir fark varmış.

Bu sebeple siz siz olun, o sizi terk etmeden, siz söndürmeyin kendi nefesinizi. Şartlar ne olursa olsun, hangi sıkıntılar, hangi acılar sizi bulursa bulsun, onları sahiplenin. Mücadele edin. Yoksa bir gün siz tüm hüznünüzle, neşenizle, stresinizle, üzüntülerinizle, hayallerinizle vs, kendi karmaşanızla yolda yürürken, benim dün akşam tecrübe ettiğim gibi, susadığınız için içtiğiniz su, hepsine veda sebebiniz olabilir. 

Çünkü var olan her şey tek bir "nefes"e bağlı;

Geri kalan her şeyi Candan güzel sesiyle söylemiş zaten:


Umarım siz deneyimlemeden, farkında olanlardansınızdır.

Sevgilerimle,

Æ



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder